سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پری دریایی

براساس تحقیقات انجام شده روغن گل سرخ ضدافسردگی است.گل سرخ با نام علمی (Rosa) درختچه کوچکی است به ارتفاع 70 سانتیمتر تا 50/1 متر که به روی ساقه این گیاه دو نوع خار متفاوت، یکی خمیده، نسبتا بزرگ و منتهی به نوک بسیار تیز و دیگری نازک، کوچک، ظریف دیده می شود.

خارهای مذکور به تدریج که ساقه گیاه مسن تر می شوند از آن جدا شده و می افتند.

برگهای این گل مرکب از برگچه دندانه دار، پوشیده از تار و دارای دمبرگهای دراز است. گلهای آن معمولا بصورت منفرد به روی ساقه ها ظاهر می شود و دارای رنگ قرمز و بویی معطر است.

میوه گل سرخ به عنوان منبع مهم تامین ویتامین C ارزش زیادی دارد و در تولید چای، شربت و نوشابه های میوه ای کاربرد دارد. گلبرگ های گل سرخ دارای اثر قابض ملایم است و امتیاز آن نسبت به سایر داروهای مشابه بوی ملایم و معطر آن است و در مصارف داخلی می توان آن را در اسهال های مزمن، خونریزی های عادی، اخلاط خونی و غیره به کار، برد.

از گل برگهای گل سرخ، بیشتر در استعمال خارجی و از دم کرده آن برای غرغره و شستشوی زخمها استفاده می شود، زیرا در التیام زخمها، خونریزیها و ترشح مواد مخاطی موثر است. همچنین غرغره کردن دم کرده آن گلو درد را برطرف می کند.

فرآورده های گل سرخ مانند گلاب و روغن آن نیز دارای خواص درمانی و دارویی است.

گلاب گل سرخ نشاط آور است، قلب و اعصاب را تقویت کرده و بوی بد دهان را رفع می کند همچنین با خوردن این گلاب دردهای عضلانی و سردردها برطرف می شود.

گل سرخ آرام بخش، ضدویروس، خلط آور و محرک گوارش است و تپش های قلبی را برطرف می کند.

همچنین از این گیاه برای جلوگیری از سفید شدن موی سر، تقویت مو، ماسک زیبایی و تقویت بینایی استفاده می کنند.

 


+نوشته شده در دوشنبه 89/6/1ساعت 12:34 عصرتوسط سارا | نظرات ()