سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پری دریایی

آب‌رسانی با ماسک عسل
یکی از بهترین روش‌ها برای مرطوب نگه‌داشتن پوست صورت، استفاده از ماسک طبیعی عسل است. تهیه این ماسک در منزل بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با سه قاشق غذاخوری روغن بادام روی حرارت اندک، خوب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را از روی حرارت برداشته و 10 قطره از اسانس گیاه دارویی بابونه را به این ترکیب اضافه کرده و آن‌ را آرام هم بزنید تا سرد شود. در این حالت پس از آن که ترکیب حرارت خود را از دست داد، آن‌را روی پوست صورتتان ماسک کنید و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند. این ماسک کمک می‌کند تا سلول‌های پوست بتوانند میزان رطوبت مورد نیاز خود را به این ترتیب از ماسک عسل دریافت کنند. در این حالت علاوه بر آن که سلول‌ها شادابی اولیه خود را به دست می‌آورند به زیبایی پوست و طراوت آن نیز کمک می‌کنند.
 
—————————
 
 
گلاب مرطوب‌ کننده پوست‌های حساس
برای آب‌رسانی به پوست‌های حساس بهترین روش استفاده از ماسک گیاهی تهیه شده از گلاب است. برای تهیه این ماسک در منزل لازم است از گلاب طبیعی و خالص و مقدار اندکی گلیسیرین کمک بگیرید. برای تهیه این ماسک؛ کافی است مقدار نصف لیوان گلاب را با دو قاشق غذاخوری گلیسیرین ترکیب کنید. بهترین راه برای ترکیب این دو اسانس طبیعی آن است که آن‌ها را درون یک شیشه تمیز و دودی رنگ بریزید و پس از بستن در ظرف، آن را به خوبی تکان دهید. پس از مخلوط شدن گلاب و گلیسیرین می‌توانید این مخلوط را روی دستمالی تمیز و نخی اسپریکنید و آن را به مدت نیم ساعت روی صورت خود بیندازید. فقط به یاد داشته باشید که این پارچه را لازم است با کمک این محلول دائم مرطوب کنید تا آب‌رسانی مناسبی برای پوستتان انجام شود.
 
—————————
 
 
برای پوست‌های خشک
اگر به دنبال یک محصول طبیعی هستید که به کمک آن خشکی پوستتان را برطرف کنید، بهتر است از محلول مرطوب‌کننده ریحان و بابونه استفاده کنید. اسپری کردن این محلول به صورت روزانه روی پوست صورت موجب آب‌رسانی بسیار خوبی به سلول‌های پوستی می‌شود. برای تهیه این محلول کافی است به میزان مساوی از سه عصاره طبیعی ریحان، گل همیشه بهار و بابونه را با هم ترکیب کرده و هر روز آن را به صورت خود اسپری کنید. بهتر است اسپری کردن این محلول را دو بار در روز روی پوست خود امتحان کنید تا در عرض مدت زمان کوتاهی نزدیک به دو هفته، از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند شوید.
 
—————————
 
 
حمام درمانی و آب‌رسانی پوست
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در حفظ سلامت و تندرستی بدن بسیار مفید است؛حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آووکادوست. برای این منظور کافی است هفته‌ای یک‌بار یکی از این عصاره‌ها را درون آب وان حمام ریخته و برای مدت 30 دقیقه درون وان دراز بکشید. استفاده از این عصاره‌ها و قرار گرفتن در وان حمام علاوه بر تأثیرات آرام‌بخشی و ریلکسی که به همراه دارد موجب تأمین‌کردن میزان رطوبت مورد نیاز بدن، نرمی عضلات و مفاصل و ترمیم بافت‌های خشک و حساس پوستی می‌شود.
 
—————————
 
 
جوان‌سازی پوست با بخور گیاهی
درمانگران برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته به بیمارانشان توصیه می‌کنند. بخور گیاهان دارویی از قبیلآویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه از جمله بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش نشاط، شادابی و جوان‌سازی پوست به ویژه در خانم‌هاست. بهره‌گیری از این بخورهای گیاهی علاوه بر پاک‌سازی پوست و آب‌رسانی مناسب به پوست، با این کار دریافت مواد غذایی توسط سلول‌های پوستی در بهترین شکل انجام می‌شود. ضمن این که باز شدن منافذ پوستی به دریافت بهتر داروهایی که به صورت موضعی برای درمان تجویز می‌شوند، منجر می‌شود.
 
—————————
 
 
سس سفید قوی‌ ترین مرطوب‌ کننده
شاید برایتان عجیب باشد که سس مایونز یا سس سفید می‌تواند یکی از بهترین ترکیب‌ها برای تهیه ماسک مرطوب‌کننده و آب‌رسان خانگی باشد. برای تهیه این ماسک کافی است نصف قاشق غذاخوری سس سفید یا مایونز را با یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب خوب مخلوط کنید. سپس یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق چای‌خوری عسل را به آن اضافه کرده و این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یک‌دست شود. پس از آماده شدن این ماسک آن‌ را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان ماسک کنید. دقت کنید، تمامی پوست صورت و حتی بخشی از پوست ناحیه گردن را نیز با کمک ماسک پوشش دهید. پس از اتمام مدت زمان ذکر شده این ماسک را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.
 
—————————
 
 
 
درمان خشکی پوست با میوه
افرادی که در فصل پاییز و زمستان دچار خشکی پوست می‌شوند، اگر از ماسک هلو در طول تابستان استفاده کنند، در فصل‌های سرد کمتر دچار خشکی و کم آبی سلول‌های پوستی می‌شوند.
برای تهیه این ماسک کافی است میوه هلو را رنده کرده و آن را با یک قاشق ماست پرچرب مخلوط کنید و روی صورتتان به مدت 20 تا 30 دقیقه ماسک کنید. علاوه بر این، می‌توانید به جای ترکیب هلوی رنده شده با ماست آن را با یک نصف قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کرده و روی صورتتان به مدت 20 دقیقه ماسک کنید. این ماسک علاوه بر آب‌رسانی به پوست از بروز خشکی پوست در فصل‌های سرد سال پیشگیری می‌کند.
 
—————————
 
 
افزایش مقاومت پوست در برابر سرما
درمانگران طب سنتی برای افزایش مقاومت پوست در فصل‌های سرد سال به مراجعان خود توصیه می‌کنند تا در فصل تابستان از ماسک خرمالو و روغن زیتوناستفاده کنند. استفاده از این ماسک علاوه بر تأمین میزان رطوبت مورد نیاز پوست به افزایش مقاومت و ایستادگی پوست در برابر سرما کمک می‌کند و مانع از خشک شدن و از بین رفتن سلول‌های پوستی و زبری پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است خرمالوی له‌شده را با یک تا دو قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به صورت خمیری نرم آماده کنید. بهتر است این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی پوستتان نگه دارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
 
—————————
 
 
خیار و حفظ نرمی پوست
یکی از بهترین شیوه‌های حفظ جوانی و نشاط پوست، تغذیه مناسب پوست و آب‌رسانی مناسبی است که در طول روز باید انجام شود. استفاده روزانه یا یک روز در میان از ماسک خیار و شیر از جمله ساده‌ترین روش‌هایی است که به حفظ جوانی، شادابی و نرمی پوست کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک بهتر است یک خیار تازه را پوست کنده و مغز آن را به صورت حلقه‌های باریک درآورید، سپس یککاسه کوچک را از شیر پرچرب پر کنید و حلقه‌های باریک خیار را به مدت 10 دقیقه درون شیر خیس کنید. سپس این حلقه را روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید بهمدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند. پس از اتمام این مرحله، شیری را که حلقه‌های خیار درون آن بوده با کمک پنبه روی صورت خود مالیده و اجازه دهید برای 10 دقیقه روی صورتتان بماند. این ترکیب یکی از معجزه‌ آساترین ترکیب‌های طبیعی برای حفظ نرمی و نشاط پوست است.a


+نوشته شده در سه شنبه 91/12/8ساعت 12:17 صبحتوسط سارا | نظرات ()